KRIM

Melahirkan generasi remaja yang mempunyai nilai motivasi, iltizam dan jatidiri unggul melalui aktiviti-aktiviti pembangunan insan yang syumul.

Monday, September 6, 2010

R&R KRIM Melaka Mengeratkan Lagi Ukhuwah

Sabtu 21 Ogos – Kelab Remaja ISMA (KRIM) Caw. Melaka telah menganjurkan program berbuka puasa dan tarawikh bersama sempena bulan Ramadhan yang mulia ini bertempat di Pejabat ISMA Melaka. Program yang diberi nama Remaja dan Ramadhan (R&R) ini telah disertai oleh enam orang peserta dan tujuh AJK KRIM Melaka. Ia telah berlangsung dari jam 5.00 petang hingga 10.00 malam.

Program yang julung kali diadakan oleh KRIM Melaka ini diadakan bertujuan untuk mengeratkan lagi jalinan ukhwah yang telah terbina diantara ahli dan AJK KRIM di Negeri Melaka ini.

Menariknya program R&R ini telah diserikan dengan tayangan video istimewa berjudul Children of Heaven. Video tersebut mengisahkan dua beradik yang miskin yang kehilangan kasut. Video ini amat sarat dengan pengajaran dan keinsafan buat semua yang menontonnya. Pasti akan melahirkan rasa bersyukur dengan apa yang ada dan menjadikan diri anak yang mampu berdikari serta memahami tanggungjawab besar yang ditanggung oleh orang tuanya.

Ketika majlis berbuka semua hadirin dihidangkan dengan kuih-muih sebagai juadah berbuka puasa yang ringan, diikuti juadah berat selepas menunaikan solat maghrib. Apabila tibanya waktu Isyak, semua hadirin solat secara berjamaah dan diteruskan dengan solat tarawikh yang diimamkan oleh saudara Mohd Hidhir bin Mohd Ibrahim dan witir oleh saudara Mursyidi bin Mohammad.

Program ini ditamatkan dengan ucapan Pengarah Kelab Remaja ISMA Melaka, Encik Mursyidi bin Mohamad dengan memberi kata-kata semangat kepada adik-adik peserta yang bakal menghadapi peperiksaan PMR dan SPM.

No comments:

Post a Comment