KRIM

Melahirkan generasi remaja yang mempunyai nilai motivasi, iltizam dan jatidiri unggul melalui aktiviti-aktiviti pembangunan insan yang syumul.

Monday, November 22, 2010

PELAJAR SM TEKNIK BUKIT PIATU IKUTI KURSUS MENGORAK LANGKAH KEPIMPINAN




SUNGAI UDANG, 13 -14 Nov. 2010- Seramai 57 orang pelajar daripada barisan kepimpinan SM Teknik Melaka (Bukit Piatu) tingkatan 4 telah menyertai kursus Kepimpinan anjuran pihak sekolah dengan kerjasama Kelab Remaja Ikatan Muslimin Malaysia (KRIM) cawangan Melaka. Kursus yang berlangsung selama 2 hari 1 malam ini telah memberikan satu kelainan kepada para peserta kerana selain daripada mengikuti modul kepimpinan, peserta juga menjalani program berkonsepkan perkhemahan di Melaka Tropical Fruit Farm.

Beberapa aktiviti berbentuk pembangunan aspek kepimpinan dan kerjasama dalam berorganisasi diterapkan kepada para peserta. Antaranya ialah slot ‘Discover Personality Trait’, ‘Self lead before Lead Others, High Impact Presentation Skills, Sungai Asid, Bahtera Kasih dan War Games .Pengajaran daripada tokoh pemimpin umat manusia iaitu Rasulullah SAW turut dihuraikan dalam program ini melalui slot True Leaders oleh Ustaz Zaidi, Timbalan YDP ISMA Melaka.

Program akhirnya menemui kepada penghujungnya apabila perasmian penutup telah disempurnakan oleh Cikgu Abdul Razak selaku Guru Penolong Kanan 1 SMTM. Semoga kursus sebegini dapat menjadi titik tolak kepada para pelajar untuk menjadi pemimpin yang berakhlak mulia dan berkaliber pada masa hadapan.

No comments:

Post a Comment