KRIM

Melahirkan generasi remaja yang mempunyai nilai motivasi, iltizam dan jatidiri unggul melalui aktiviti-aktiviti pembangunan insan yang syumul.

Monday, June 14, 2010

Seminar Matematik Persiapkan Pelajar Menghadapi SPM

Durian Tunggal, 8 Jun 2010 - Bersempena dengan cuti sekolah kali ini, KRIM Melaka telah berjaya menganjurkan Seminar Matematik SPM yang berlangsung dari jam 9.00 pagi hingga 1.00 petang di Pejabat ISMA Melaka, Taman Angkasa Nuri. Program yang dikendalikan oleh Cikgu Zulkiplee Hassan, 13 tahun pengalaman sebagai Guru Matematik Sekolah Menengah Teknik Muar ini dimulakan dengan sesi taaruf ringkas.

Seminar diteruskan dengan pembentangan oleh Cikgu Zulkiplee yang merangkumi topik Matematik SPM Tingkatan 4 iaitu Quadratic Expression, Quadratic Expression, Mathematical Reasoning, Straight line and Statistics. Soalan-soalan Matematik yang diselesaikan semasa seminar banyak membantu pelajar dalam menjawab soalan dan memahami topik yang dibincangkan. Pelbagai soalan dan pertanyaan turut diajukan oleh para peserta yang terdiri daripada Tingkatan 4 dan 5 ini bagi merungkai kekeliruan dan meningkatkan kefahaman mereka.

Selesai pembentangan, para peserta dihidangkan dengan juadah makan tengah hari sebelum bersurai dan pulang ke rumah masing-masing. Kami dari KRIM Melaka mengharapkan agar Seminar Matematik separuh hari ini memberi manfaat dan membantu adik-adik yang akan menghadapi SPM kelak. All the Best !!!

No comments:

Post a Comment